Volg en Like ons opĀ

Plaats van de misdaad: Een loopzaal van de manege te Meerlo

Datum en tijd van handelen: 1 juli 2005, ongeveer 23.30u

Hoe was het?:

In Meerlo hadden jongens van het OJC Merlin de loopzaal van een manege omgetoverd in een gigantische rocktempel met plaats voor meer dan een duizend man. Helaas voor de organisatie waren er maar liefst 100. De rockers van Patatje Metal malen daar niet om, want honderd man, dat is ruim voldoende om een feestje mee te bouwen. Dat deden ze dan ook.

Dit avondje Frite Metallique werd ingeluid door Pigtail, hetgeen een rock-coverband uit regionale contreien was, doch zeker niet de minste.Toen het tijd was voor de Patatten om aan te treden, liepen de mensen uit het publiek naar voren, naar de Patatjes toe, omdat zij van dichtbij wilden zien wat voor capriolen Marco Borsatan en zijn Patatmetalen zouden uithalen.Zoals gezegd zijn de Patatjes niet eikelig om een bezoeker meer of minder, dus zij staken van wal met een enthousiaste en zinderende show, waarbij zij zichzelf niet spaarden. Ook het publiek werd niet gespaard, Vader Macabraham en Het Beest ondernamen af en toe eens een tripje van het podium af en begaven zich onder het publiek. Die schrokken zich dan een ongeluk. Dit tot vermaak van de rest van het publiek.

Een bepaalde delegatie uit Heeze vond het nodig om de anders zo brave jongens op te hitsen om onbeschaafde gebaren te maken. Zomaar op het podium, waar iedereen het kon zien. Heel beïnvloedbaar, zo zijn ze, dus dit deden ze dan maar.Nieuweling Hardcor Bakker liet zien en horen dat hij niet alleen het vliegensvlugge vingerwerk machtig is, maar dat hij van een beetje vliegensvlug voetenwerk ook zijn hand niet omdraait. (De oplettende lezer merkt op dat dit een beetje een rare zin is. Snapt u wel, hand, voet? Ik dwaal af).

De bezeten gek Marco Borsatan had een hele zere keel, maar zong toch gelijk een engel. Hij pijnigde zijn stembanden en het was bijna zover dat het bloed net als bij een fontein zo uit zijn keel sproeide en op het angstige publiek neerregende. Maar dat gebeurde niet. Maar wel bijna.Nog reeds onbesproken, maar geenszins de minste is natuurlijk de brute half-machine Dennie Antichristian. Dennie was van zijn fietsje afgepleurd en had daarbij zijn reeds gedeformeerde schouder nog een slag verder gedeformeerd. En een pijn dat hij had tijdens het drummen! Een heel kabinet aan pijnstillers kon daar geen verandering in brengen. Maar de show must go on. En dat deed het ook. Helemaal tot aan het einde. Toen was de spreekwoordelijke koek op en ging het spreekwoordelijke doek dicht. Niet een echt doek dus, want dat hadden ze daar niet. Het was een prachtavondje en de Patatten hadden er zeer van genoten. Hopelijk het publiek ook